Vanliga frågor

Här har vi samlat de vanligaste frågorna och svaren som vi tror att du som kund vill veta om vår webbshop. Om du inte hittar svaret på din fråga nedan kan du självklart kontakta vår kundservice på info@nolec.se, via chatten på hemsidan eller via telefon.

Medlemssystemet

Du kan skapa ett konto genom att trycka på "Mitt Konto" uppe till höger på sidan och sedan trycka på "Skapa konto".

Order & Produkt

Beställningar skickas normalt nästkommande vardag, förutsatt att produkterna ni beställde fanns i vårt lager. När vi har skickat din beställning skickar vi samtidigt ett e-postmeddelande med ett försändelsenummer som du kan spåra på åkeriets hemsida. Länken skickas till den e-postadress som du angivit vid köpet. Skulle du inte motta någon leveransbekräftelse och du känner dig osäker så tveka inte med att kontakta oss.

För att annullera en order måste du kontakta oss via chatt, e-post eller telefon. Uppge då ditt ärende samt ordernumret du fått i orderbekräftelsen. Notera att om ordern har skickats måste du först ta emot din order och sedan kontakta kundtjänst för att ångra köpet.

När din order läggs får du en orderbekräftelse. När ordern är skickad skickar vi en leveransbekräftelse via e-post. Skulle försening ske försöker vi i största möjliga mån kontakta dig och informera om förseningen. Om du anser att du fått vänta längre än nödvändigt; tveka inte att kontakta oss via chatt, e-post eller telefon.

Det kan vara så att din e-postadress inte var korrekt och att du därför inte mottagit någon orderbekräftelse. Börja med att kontakta oss och uppge ditt namn och när du lade beställningen. Vi hjälper dig med att korrigera e-postadressen och skicka ut en ny orderbekräftelse.

Om du upplever problem med att genomföra din order med Klarna så rekommenderar vi dig att välja ett av våra alternativa betalsätt, alternativt kontakta Klarnas kundtjänst. Vi kan varmt rekommendera kortbetalning och Swish som säkra och pålitliga alternativ.

Retur & Reklamation

För frågor om vårt sortiment och de produkter vi säljer kan ni välja mellan att kontakta oss via Facebook, Instagram, E-post, Livechatt eller telefon. 

Kontakta vår kundservice för vidare hjälp med returärenden. De kommer ge dig all information du behöver för att ångra ditt köp.

Börja med att kontakta berörd postoperatör (Postnord, DB Schenker, DHL eller liknande) och anmäl varan som transportskadad, se berörd speditör för kontaktuppgifter. Du erhåller då ett ärendenummer för din reklamation. Kontakta sedan oss via vårt kontaktformulär, chatt eller telefon och uppge ditt ärendenummer från speditören samt ordernumret du fått av oss. Nolec kommer dessutom att behöva tydliga bilder på både produkt och emballage för att utreda fraktskadan. Om du upptäcker att ditt paket är trasigt redan vid postombudet har du givetvis möjlighet att neka utlämning redan vid ombudet. Ta då kontakt med oss och meddela detta omgående.